Det skriver Mediebedriftenes Landsforening selv på sine nettsider. Det er de som står bak den årlige kåringen, som gikk av stabelen på Ole Bull scene i Bergen i går.
Les også: Dette ble de mest delte «fake news»-artiklene i fjor
Kulturminister Trine Skei Grande delte ut prisene. Blant de andre vinnerne var Budstikka som vant prisen for «årets lokale nyhetsnettsted», og Medier24 som vant prisen for «årets nisjenettsted».
De andre prisene som ble delt ut, var blant annet «årets magasincover», «årets featuresak» og «årets inspirasjonssak».
Se alle vinnerne her!
Årets avis (nett og papir): Dagens Næringsliv
Årets magasin (nett og papir): Costume
Årets nyskapning: Faktisk
Årets forside: Fædrelandsvennen
Årets magasincover: Costume (9/2017)
Årets featuresak: VGHelg – «Det hvite raseriet»
Årets inspirasjonssak: Shape up – «Mørkets lyse sider»
Årets magasinfoto: Dagbladet Magasinet – «Tvangsflyttet» Foto: Agnethe Brun
Årets sportsdekning: VG – «NIF-skandalen»
Årets spesialmagasin
Excellence: Ukeadressa – «Verdensrommet sett fra Trondheim»
Vinner: Dagbladet Magasinet – «Fattig & rik»
Årets lokale nyhetsdekning – VG – «Avsløringen av verdens største overgrepsforum»
Årets nisjenettsted – Medier24
Årets digitale historie
Excellence: NRK – «Min reise i krigens Syria»
Vinner: VG Helg – «Det hvite raseriet»
Årets web-TV serie: NRK – «Faten tar valget»
Årets redaksjonelle event: Harm & Hegseth live – VG
Årets lokale nyhetsnettsted
Excellence: Fredriksstad Blad
Vinner: Budstikka
Årets nasjonale nyhetsnettsted: VG
Kilde: Mediebedriftenes landsforening